Corona som springbræt – Restaurationsbranchens nye mulighed

Kompas- Corona som springbræt

Vil du forbedre og forberede dig og din restauration til den nye virkelighed under og efter Corona? Har du opdaget at dine konkollegaer har fået en mere grøn profil og en mere digital, datadreven og innovativ forretning? Vil du også være med, men ved du ikke hvordan du skal komme i gang? Så har vi den helt rette cocktail til dig.

På vores skræddersyede forløb ”Corona som springbræt” får du redskaber der gør din forretning mere robust og forandringsparat – nu og i fremtiden.

Vi har kokkereret en bouillonterning af de vigtigste ingredienser for et succesfuldt ”ny normal” der giver dig og din virksomhed mulighed for at stå stærkere efter Corona.
På forløbet er der fokus på at:

  • Komme godt fra start efter en lang nedlukning.

  • Se nye muligheder i den nye virkelighed.

  • Skabe bedre bundlinje.

  • Nå ud til din målgruppe på en ny måde, der går hånd i hånd med den nye virkelighed.

  • Få kendskab til konkurrenceparametre som grøn omstilling, digitalisering og forretningsudvikling og blive klogere på, hvad det kan gøre for din virksomhed.

  • Få redskaber der gør det muligt at bevare overblikket i en travl hverdag og styrke din restaurations omstillingsparathed.

Du deltager i forløbet sammen med andre fra restaurationsbranchen.
Sammen får I en unik mulighed for at danne fælles fodslag og signalere for omverdenen, at det er helt trygt at bestille fra dit menukort og sætte sig ved et bord i din business.

Dyk ned i modulerne og få en smagsprøve på det skræddersyede forløb:

Du får viden og værktøjer, som du kan bruge direkte 1:1 allerede fra første mødedag. Værktøjer der hjælper dig med at skabe nye forretningsmuligheder, vækste din forretning og planlægge bedre – på den korte og den lange bane.

Gennem hele forløbet arbejder vi med:

  • Din individuelt udarbejdede ”Business Model Canvas”.

  • Et skræddersyet årshjul for din virksomhed.

  • Modellen ”Kend dig egen forretning”: Den giver dig et overblik over dig og din virksomheds udvikling til start og slut i forløbet.

Dit udbytte af forløbet er en konkret handlingsplan, der tager udgangspunkt i kunderejsen i din restauration. Den sikrer en langsigtet implementering af præcis de tiltag, som du prioriterer i din forretning.

Derudover får du en unik mulighed for at indgå i et netværk af ligestillede i branchen.

På den første mødedag bliver du præsenteret for de værktøjer, som du skal arbejde med under hele forløbet.

Vi sætter blandt andet fokus på:

  • Business Model Canvas / Årshjul.

  • Checkliste til brug ved samtaler med banker og mulige investorer.

  • Risikostyring.

  • Must win battles på den korte bane.

  • Idegenerering og handlingsplan.

På den anden mødedag arbejder vi med digitalisering.

Vi sætter blandt andet fokus på:

  • Kunderejsen på alle kanaler.

  • Mersalg med digitale værktøjer.

  • Timeslots – onlinebooking, herunder sikre udnyttelse af restaurantens åbne timer.

  • Online markedsføring.

  • Løbende tilpasning af din egen handlingsplan.

På den tredje mødedag arbejder vi med forandringsledelse.

Vi sætter blandt andet fokus på:

  • Ledelse i forandring.

  • Selvindsigt – styrker og kompetencer.

  • Kompetencemapping af jobs og medarbejdere: Kompetenceplan og kompetence-CV.

  • Udfyldelse af kompetencegab – omorganisering og rekruttering.

  • Løbende tilpasning af din egen handlingsplan.

På den fjerde mødedag arbejder vi med innovation.

Vi sætter blandt andet fokus på:

  • The new abnormal – vær proaktiv.

  • Service-design koblet til ledelse i forandring.

  • Partnerskaber.

  • Idegenerering.

  • Løbende tilpasning af din egen handlingsplan.

På den femte mødedag arbejder vi med bæredygtighed og grøn omstilling.

Vi sætter blandt andet fokus på:

  • Mulige certificeringer – nationale og internationale.

  • Lovkrav i forhold til bæredygtighed.

  • Omkostningsreducering.

  • Samarbejder der for eksempel kan reducere CO2-aftrykket.

  • Løbende tilpasning af din egen handlingsplan.

"Corona som springbræt” er udviklet af Dansk Kyst- og Naturturisme og Erhvervshus Nordjylland og faciliteres af Retail Consulting Company. Du vil møde den samme underviser, Kristine Hejgaard, på alle modulerne: Det sikrer sammenhæng mellem forløbets temaer og tilhørende værktøjer, så du er fortrolig med disse og kan anvende dem i din hverdag efter forløbet.

Om Kristine Hejgaard

Min mission er at hjælpe andre til succes - mennesker såvel som virksomheder. Jeg er uformel, pragmatisk og udbytteorienteret i min måde at arbejde på. Vi holder fokus, sikre læring, som I kan gå lige hjem og bruge - og så har vi det sjovt undervejs.
Mere end 20 års erfaring med undervisning af ledere.

  • Forfatter til lærebøger i bl.a. Det personlige lederskab på akademiniveau
  • 10 år som HR-chef for 7 detailkæder/1000 ledere og medarbejdere i isenkrambranchen
  • 12 år om selvstændig strategisk rådgiver indenfor kunderejsen, strategi, ledelse, HR og organisation.
  • Arbejder desuden som professionelt bestyrelsesmedlem.

Kristine Hejgaard

danmarkserhvervsrfremmebestyrelse Se
                     mere og Den Europæriske Union - Den Europæriske Socialfond
dansk kyst og
                     natur tourisme Retail Consulting Company

Sidst opdateret: 11.05.2021