Sparring
Sikr jeres forretning mod kopiering
Når I bevæger jer ud på nye markeder – eller vokser på de nuværende – øges risikoen for, at andre kopierer jeres idéer, produkter eller brand. Det kan få store konsekvenser for både omsætning og omdømme.
Udbydes af:
Erhvervshus Nordjylland S/I
Indhold er hentet
Det handler om at have styr på rettighederne og tænke beskyttelse ind som en del af jeres vækststrategi.
Spørg jer selv:
- Har vi sikret vores navn, logo eller slogan som varemærke i de markeder, vi opererer på?
- Er vores produkter eller design beskyttet, så kopiering kan forhindres eller håndteres?
- Har vi overvejet patenter eller brugsmodeller, hvis vi arbejder med tekniske opfindelser?
- Har vi en klar strategi for, hvilke markeder der skal dækkes først – og hvorfor?
- Er vi bevidste om forskellene i regler og håndhævelse på tværs af lande?
- Ved vi, hvordan vi reagerer, hvis vi opdager kopiering eller krænkelse af vores rettigheder?