Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Sparring

Sikr jeres forretning mod kopiering

Når I bevæger jer ud på nye markeder – eller vokser på de nuværende – øges risikoen for, at andre kopierer jeres idéer, produkter eller brand. Det kan få store konsekvenser for både omsætning og omdømme.

Udbydes af:

Indhold er hentet

Det handler om at have styr på rettighederne og tænke beskyttelse ind som en del af jeres vækststrategi.

Spørg jer selv:

  • Har vi sikret vores navn, logo eller slogan som varemærke i de markeder, vi opererer på?
  • Er vores produkter eller design beskyttet, så kopiering kan forhindres eller håndteres?
  • Har vi overvejet patenter eller brugsmodeller, hvis vi arbejder med tekniske opfindelser?
  • Har vi en klar strategi for, hvilke markeder der skal dækkes først – og hvorfor?
  • Er vi bevidste om forskellene i regler og håndhævelse på tværs af lande?
  • Ved vi, hvordan vi reagerer, hvis vi opdager kopiering eller krænkelse af vores rettigheder?