Du kan gøre din ESG-indsats til et aktivt værktøj til at opbygge troværdighed og relationer i udlandet.
ESG-dokumentation om miljø, klima, sociale forhold, ledelse og virksomhedsadfærd er ikke blot et ekstra krav til virksomheder fra EU og den danske stat.
Det er en anledning til at blive klogere på egen virksomhed, og til at tage stilling til, hvordan virksomheden skal udvikle sig de kommende år. Under arbejdet med ESG vil en virksomhed typisk skulle tage stilling til: Om der er styr på processer, om der skal gøre noget anderledes og smartere i forhold til miljø og vores medmennesker. Om der er risici eller tendenser, der kan inspirere udviklingen af virksomheden?
Svarene på de mange spørgsmål er en vej til at skabe ekstra værdi, opbygge tillid og åbne nye døre – også til udlandet, hvor bæredygtighed ofte er en forventning og derfor en forudsætning for succes.
Kunder, samarbejdspartnere og investorer i ind- og udland forventer i stigende grad, at virksomheder ikke kun fokuserer på profit, men også tager ansvar for deres påvirkning på miljø og samfund.
Derfor er det en god ide at sikre, hvordan din virksomheds bæredygtige indsatser kan tilpasses et eventuelt nyt marked.
Det kan I gøre ved at: